piątek, 25 maja 2012

Ku przestrodze...

W życiu każdego miłośnika astronomii przychodzą takie chwile (zwykle przychodzą dosyć często bo to kapryśna bestia jest), kiedy myśli on o zakupie sprzętu. Są miejsca, których raczej powinien unikać.
Nie będę się rozpisywał o bazarowych sprzedawcach rodem z serwisów aukcyjnych, którzy potrafią wcisnąć przysłowiowe g***o bo to niekończąca się opowieść. Zajmę się nieco wyższą półką ponieważ tu też jest ciekawy przypadek...

Dlaczego?
Przyjrzyjmy się opiniom (uprzedzam, obszerna lektura):

http://astro4u.net/yabbse/index.php/topic,4413.0.html
http://astro4u.net/yabbse/index.php/topic,11496.0.html
http://astro4u.net/yabbse/index.php/topic,20101.0.html
http://astropolis.pl/topic/28988-astrokrak-i-cieka-proba-cierpliwoci/
http://astropolis.pl/topic/37145-nieuczciwi-sprzedawcy-serwisanci-sprzetu-astro/

Chcesz kupić teleskop dziecku na komunię? Dla pewności zamów rok wcześniej albo zdecyduj się na odbiór osobisty bo jest możliwość, że prezent nie zdąży dojść na czas O_o

Kim jest właściciel sklepu? Samozwańczym guru polskiej astronomii amatorskiej, Swoje teorie (czasem słuszne czasem nie, zwykle podporządkowane temu, co leży na półce), podpiera swoim firmowym stwierdzeniem o 30-letnim bagażu doświadczeń. Bonus +30 do charyzmy pozwala podejmować próby przekonywania potencjalnego klienta, że ten potrzebuje kupić coś czego nie potrzebuje:

http://astronomia.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=8857&start=0

...jednak, co dziwne jak na 30 lat doświadczenia, pojawia brak podstawowej wiedzy o sprzedawanym sprzęcie (a może to naginanie rzeczywistości):


Co więcej, Janusz z pasją lubi pleść kompletne bzdury w tematach, których nie ma zielonego pojęcia:
 

Jeśli jednak podejmiesz wyzwanie i zrobisz zakup/zamówisz usługę w Astrokraku...możliwe, że oficjalnie będzie to wyraz Twojej desperacji, gdzie sklep ten będzie jedyną deską ratunku. Wszystko za sprawą bezczelnego kłamstwa sprzedającego:


 ...być może nawet jak potkniesz się na ulicy i przypadkowo wpadniesz do środka, to może się okazać, że był to Twój krzyk rozpaczy a Astrokrak będzie jawił się niczym oaza na pustyni dla spragnionego...

Idziemy dalej. Załóżmy, że wyzwanie kupna podjąłeś ale miałeś czelność znaleźć w nowo zakupionym sprzęcie drobną usterkę (nie wiem dlaczego ale w myślach słyszę w tym momencie ten kawałek: http://www.youtube.com/watch?v=hWaNoK3gN6M ).
Drogi kliencie Astrokraka - pomimo posiadanej gwarancji i ryzyka jej utraty, najlepiej napraw sobie sam! Inaczej zostaniesz mianowany Trudnym Klientem (ciągle ten sam soundtrack:), na którego są sposoby -_-


 Tak, tzw "zasady"...niektórzy o nich słyszeli...

Nie twierdzę, że ten sklep jest do d*py. Istnieją pozytywne opinie na temat jakości usług czy sprzedaży sprzętu. Jednak kupno w Astrokraku jest jednak działaniem ryzykownym...
 ____________________________________________________________________
W drugiej części posta posługuję się screenami zamiast linków, ponieważ jak wspomniałem w przeglądzie for, posty na forum Astromaniak nie mieszczące się w jedynym dozwolonym toku rozumowania a tym bardziej podważające doskonałość właściciela, lądują w niebycie.




20 komentarzy:

  1. Literówkę znalazłem...
    "W drugiej części posta posługuję się screenami zamiast linków, ponieważ jak wspomniałem w przeglądzie for, posty na forum Astromaniak nie mieszczące się w jedynym dozwolonym toku rozumowania a tym bardziej podważające doskonałość właściciela, lądują w niebycie."

    powinno być chyba "lądują w odbycie."

    OdpowiedzUsuń
  2. AK to najlepszy sklep i Pan Janusz zawsze mi doradzał jak wydać u niego każda zarobiona złotówkę. Wykonał mi też sporo złączek po dobrej cenie, bo bez rachunku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Up@ To, że sprzedaje coś bez rachunku, to nie jest akurat powód do dumy, przynajmniej dla niego...

    OdpowiedzUsuń
  4. @ up - "Pan Janusz zawsze mi doradzał jak wydać u niego każda zarobiona złotówkę" - urzekło mnie to zdanie. Mądry ten Pan Janusz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pan Janusz to Dr Jekyll and Mr Hyde ;). To co o nim przeczytałem, każe traktować astrokrak.pl z najwyższą rezerwą. Zabawne, na forach fotograficznych jest podobny przypadek działa podobny pan czarujący głos, duża wiedza fachowa, wdzięk i problemy większe chyba niż tu opisywane bo o sprawach sadowych czytałem. Dobrze, że paether to napisał - pomaga w decyzji.

    OdpowiedzUsuń
  6. tzw "zasady" o których wspomniał Janusz dotyczyły mojej osoby i sprawy jaką poruszyłem na forum Astromaniaka. Rzecz dotyczyła sprzętu zakupionego w innym sklepie niż Astrokrak. Niemniej jednak stanowisko Janusza odnośnie szkolenia sprzedawców w sprawach "trudnego klienta" zmobilizowało mnie bardziej w dochodzeniu swoich praw. W rezultacie odzyskałem pieniążki i wyrobiłem sobie zdanie w temacie Astrokraka oraz sprzętu marki BM. Nadto, większość sprzedawców zacząłem traktować jak oszustów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zniesmaczony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co Cię tak zniesmaczyło - jeśli wolno spytać ?

      Usuń
  8. Każdy ma prawo popełniać błędy. Świat nie jest idealny.

    OdpowiedzUsuń
  9. „Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego w błędzie trwać” ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A dlaczego tak hatujesz PAANA Janusza? haters gonna hate ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W którym miejscu jest nieprawda?

      Usuń
    2. Właściciel tej strony ma osobistą urazę do Pana Janusza. Niestety, każdy popełnia błędy. Wystarczy jakiś arogancki pupilek jesiona, który wytknie błędy nawet super sprzedawcy astro sprzętu. Tchnęło mnie na słowo arogancki po przeczytaniu tego cytatu: „Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego w błędzie trwać”

      Usuń
    3. Lubię ten cytat, dlatego zastanawiam się dlaczego "Pan Janusz" cały czas w tym błędzie tkwi i daje mi powody do "osobistej urazy" ;)

      Usuń
  11. ..A już miałem tam kupić GSO 10, po kilku godzinach lektury internetowych wypociń niezadowolonych i zrozpaczonych ludzi!!!
    jestem w szoku. Omijam ten sklep z daleka mimo że jeszcze nic
    nie kupiłem ./Dziękuję ziomki za info./ "

    Pozdrawiam Bartek-Kraków

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za wszystkie posty! jadę do Delty Optical jak najdalej od Krakowa! marek z olsztyna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Janusz jest niesamowity,i bierze wszystkich pod siebie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Może nie powinienem się wtrącać gdyż Paethera naprawę lubię i znam go z for jako rozsądnego gościa.
    Tym smutniej widzę jaką wielką zadrę musi mieć o coś do Janusza skoro poświęca czas i energię na publicznie (nazwijmy to delikatnie) wytykanie mu błędów i ich "zbieranie".
    Janusz nie jest święty ma swoje za uszami..ale jak każdy człowiek. Na tyle sprzętu co on sprzedaje czy robi naprawdę każdy by zaliczył wpadki (sam z nim miałem wpadkę z telepem jak i osobistą zadrę) - ale mimo wszystko to nie jest powód aby tak tu smarować po nim. I także czuję się tym trochę zniesmaczony.

    pozdr. I paether..daj spokój..wystawiasz tym także sobie świadectwo. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedziałem Ci na podobnie postawiony zarzut tutaj: http://astroparody.blogspot.co.uk/p/madrosci-janusza.html
      Także i tutaj można postawić podobną konkuzję, że dosyć dawno nie dodawałem nic do tego tekstu więc zmierza ku lepszemu i może trzeba pomyśleć nad małą "amnestią" :D

      Usuń
  15. Na szczęście od lutego ulica Mogilska przy której ten ów sklep się znajduje będzie zamknięta dla ruchu ze względu na całkowitą jej przebudowę.
    Dotarcie tam będzie bardzo ciężkie :)
    Właściciel astro-kracha będzie musiał zatrudnić beduinów z wielbłądami by przesyłki kurierskie przenosić i zamawiać ;) No chyba że znajdzie nową wymówkę ;)

    OdpowiedzUsuń