niedziela, 30 grudnia 2012

niedziela, 23 grudnia 2012

Wesołych!...(+nieco znalezionych w sieci)


Jaka waga jest Scoposa
Jak jest Ortho blisko nosa
Jak daleko jest do Vegi
Jak ostre w Ethosie brzegi
Ile o Nibiru plotek
Ile MaPa zrobil fotek
Ile gwiazd na nocnym niebie
Ile Wan wlal piwa w siebie
Ile sprzętu w Astrokraku
Ile tego sprzętu braków
Ile wad jest w Opticonie
Tyle chwil w rodzinnym gronie
Tyle zdrowia i radości
Powodzenia, pomyślności
 Tyle nowych szkieł w skarpecie
...i pogody, Sami wiecie...
;)



piątek, 14 grudnia 2012

Archiwalnie v.5

Starsze i nieco nowsze, coby nie szukać tego wszystkiego po forach...

Nowy Ojciec Dyrektor, założyciel radia nasłuchującego meteory...


Nowe mobilne obserwatorium Panasmarasa:


....sprzęt do czyszczenia luster zainspirowany słynną Metodą Substyka:


oraz studentka Oceanografii -AnA, ze swoim wykładowcą na praktykach:






niedziela, 9 grudnia 2012

Nie przyszła góra do Mahometa...

...Więc wybiera się Mahomet do góry, a dokładnie grupa astromiłośników z AstroCD wybiera się do zorzy, która nijak nie chce zagościć w naszym pięknym kraju. Drużyna, o której przygodach wspominałem już tutaj:

 

...tym razem wybiera się w północne krainy, w celu podziwiana spektakularnego zjawiska. 
Pozostaje przyklasnąć pomysłowi, wszak wielu chce to zobaczyć i żyje złudną nadzieją, a własnej inwencji niezbyt wiele. Powodzenia!


sobota, 8 grudnia 2012

Oferta :)

Brytyjski First Light Optics dodał do swojej oferty ciekawy sprzęt.
W najbliższy czwartek przylatuję z Anglii do Polski. Jeśli ktoś jest skłonny dokonać zakupu, to mogę odebrać i zabrać w bagażu podręcznym.


Polecam przeczytanie opinii szczęśliwych (i tych mniej) nabywców :)

wtorek, 27 listopada 2012

TEKST DNIA - Wydanie Specjalne

Nie mogę nie zrobić z tego osobnego posta!
Na łono Astromaniaka wrócił Swordek. Człowiek, który ponad rok temu nadał niesamowitego kolorytu niebieskiemu forum, wraca do najwyższej formy. Zresztą wystarczy poczytać i wszelki komentarz zbędny.
Możliwe aktualizacje (oby!:) tego wpisu ^_^

04.12
Jedziemy dalej...:)



03.12 - Oczywiście spora aktualizacja xD
Pasjonujący temat o rozmiarze Wszechświata i nie tylko ;)
Pełny rozmiar:









środa, 21 listopada 2012

Pozdrowienia do więzienia ;)

Zwykle na astromaniaku znikały mi posty, wczoraj z rozmachem znikło mi konto. W sumie niespecjalnie mnie to zaskoczyło. Polityka administratora sklepikarza polegająca na usuwaniu niewygodnych treści to nic nowego.
Mocno ograniczona wiedza nie pozwala odpowiedzieć?
Trzeba posprzątać.
Podobnie było tym razem.
W odpowiedzi na tego posta:

...piszę to:


Swoją drogą naprawdę polecam zaznajomienie się z treścią pod linkiem "dlaczego warto robić u nas zakupy" na głównej Astrokraka. Są tam WSZYSTKIE powody :)

Oczywiście zgodnie z prawdą w nim zawartą, post leci szybciutko w niebyt, a ja dostaję odpowiedź na privie, że jak mam zły dzień to żebym czepił się najbliższych a od niego odp....(dosłownie). Znając rozmówcę, nie oczekiwałem konstruktywnej odpowiedzi ale ta mnie jednak nie satysfakcjonowała więc wkleiłem posta jeszcze raz, dając kolejną szansę na poprawę, co było moim ostatnim postem...
Bez słowa wyjaśnienia usunięto mi konto, co mnie właściwie nie zdziwiło...


Chciałbym podziękować wszystkim tym, z którymi na tym forum astronomicznym sprzętowym wymieniałem poglądy, od których czegoś się dowiedziałem, których wiedzę, umiejętności, efekty pracy, mogłem podziwiać.
Było to pierwsze forum, na którym się szerzej udzielałem, ale niestety szef nie lubi innego zdania, a zaklęcie o 30-letnim bagażu doświadczeń  nie pozwala wciskać mi kitu.
Pozdrawiam wszystkich, a Januszowi obiecuję, że teraz nieco baczniej będę się przyglądał jego wywodom i działalności sklepu (historia o skupowaniu ES'ów od Rodoma brzmi ciekawie, ale do zweryfikowania ;),
Może sobie wygospodaruje tutaj odpowiedni kącik tylko dla Astromaniaka xD
A na razie pożegnalna Astroparówka:


wtorek, 20 listopada 2012

Nieco poezji v.3 czyli Austrobiografia

Tym razem nieco o sobie, dla siebie, bo nikogo to interesuje ^_^

Wracam z pracy, patrzę w niebo, Jowisz w Byku jawi mi się,
Myślę sobie, że ten widok me początki przypomina.
Włączam kompa, ludzie piszą swe historie na Polisie,
Ponad dwanaście lat temu ta historia się zaczyna.

Nieco wcześniej, dziewięć-siedem, o komecie trąbią media.
Szczerze mówiąc to zjawisko niespecjalnie mnie obchodzi.
Jednak mówią - poobserwuj, taki widok to rzecz przednia.
W tym momencie astropasji małe ziarno się narodzi.
Już rok później na mej półce znajdzie się encyklopedia.
Dziesięć tomów ojciec kupił, o mą pasję wszakże chodzi.
Dziewięć tomów geografii, to ogarnąć nie tragedia.
Jeden tom jest o Wszechświecie, też przyswoić nie zaszkodzi.

Dwutysięczny to jest przełom, dnia pewnego tuż po szkole,
Siadam w fotel i odpalam eRTeeLa z zajęć braku.
Jakaś bajka wprost z Japonii, szukam szczęki gdzieś na dole.
Program TV sprawdzam szybko, tytuł - "Rycerze Zodiaku".

A tam Pegaz, Andromeda, jakieś gwiazdy, gwiazdozbiory.
Czy te nazwy są prawdziwe, w głębi duszy pytam siebie.
Ale coś mi w głowie świta, gdzieś czytałem do tej pory.
Pozostaje prosta kwestia - Czy to wszystko jest na niebie?

Sprawę trzeba szybko zbadać, ma ciekawość nie zna granic.
Nie ma czasu do stracenia, biorę Zeissa od rodziców.
Nie chce sprzyjać mi pogoda, przeciwności ja mam za nic.
Już wkrótce odkrywam prawdę, w tej historii nie ma picu.

Pochłonęła mnie na dobre astropasji czarna dziura.
Każdy rozpoznany obiekt, każda gwiazda to radocha.
Od tej pory niech przeklęta będzie nawet zwykła chmura.
Czarne, ciemne, czyste niebo to jest to, co teraz kocham.

Gdy wychodzę z domu  na dwór dziwną porą, nikt nie pyta.
Prawie każdego wieczora i przed szkołą tuż nad ranem.
Wkrótce w pewnym miesięczniku, z astrosoftem będzie płyta,
Jednak dobre mapki nieba muszą być wydrukowane.

Obserwuję bardzo często, ale chłonę też literaturę.
Na punkcie teorii z  dużym bzikiem żyję aż do teraz.
Z biblioteki miejskiej wyciągnąłem astro-książek furę.
Ale odwiedzać księgarnie też zdarzało mi się nieraz.

Różny dziwny sprzęt kupuję bo eksperymenty lubię.
Skyluxa z Naglerem kiedyś nawet w nocy zeswatałem.
Wcześniej pierwszą ATM'u podejmuję dziwną próbę.
Pomysł z poprawianiem Zeissa okazał się niewypałem.

Nastał dwutysięczny piąty, czas pożegnać Podkarpacie.
Kontynuować edukację w wielkim mieście przyszła pora.
Kraków - bardzo słabe niebo, za to dobry net na chacie.
W takim to klimacie zacznę czytać  polskie astrofora.

Przyjazdy do domu czasem, wita jasna Droga Mleczna.
Znowu podkarpackie niebo od wieczora aż do rana.
Co noc pod smolistym niebem, oto opcja jest konieczna.
Z mego astrożyciorysu luka musi zostać wymazana.

Dyplom już w kieszeni siedzi, zatrudnienia szukać czas.
Na początku idzie trudno, nie wiem jaka jest przyczyna.
Ale przyszedł moment, kiedy uśmiech losu dotknął nas.
Mamy pracę w planetarium! - tak oznajmia mi dziewczyna.

Plan jest prosty - dziesięć godzin dziennie opowiadać będzie trzeba.
O obiektach, o zjawiskach, o odkrywcach i odkryciach.
Zaszczyt mam przybliżyć ludziom chociaż mały fragment nieba.
Żadnych wątpliwości nie mam - najpiękniejszy miesiąc życia.

Czas opuszczać Kraków, bez pewności lecz w pewnej rozterce.
Tydzień później taki news, że mocniej zabije serce.
Mimo złej pogody, Anglia to jest całkiem fajne miejsce.
Mimo przeciwności losu, w życiu pewnie łatwiej będzie.

Sprzętu raczej nie zabieram, wszak "angielska" tam pogoda.
Gdy zostanie w domu, kurze pewnie będzie zbierał. Szkoda!
Co z nim zrobić? Chyba sprzedać - myśl od razu w głowie tli się.
Już za chwilę telewujki wiszą na Maniaku i Polisie.
Sprzęt wnet całkiem wyprzedany, za granicę ruszać pora.
Żeby spełniać swe marzenia, mieć hajs na lustro potwora.

poniedziałek, 12 listopada 2012

Nadzieja matką głupich?

Niech jeszcze ktoś gdzieś zapyta czy będzie koniec Świata... 
Nie, nie będzie. Zbierze się grupa największych bohaterów i powstrzyma Nibiru, superwulkan, przebiegunowanie, wybuch słoneczny, zmiany klimatu, pobliskie supernowe, asteroidy, inwazję obcych i wszystkie inne zjawiska nam zagrażające!...

...chyba, że wcześniej pozabijają się nawzajem...

piątek, 2 listopada 2012

Nie obiecuję poprawy...

...ale postaram się ;). Przyznaję, że nieco ostatnio zaniedbałem bloga. Czasu jakby mniej, więcej spraw na głowie. Praca na dzienne zmiany (na nudnych nockach powstawało najwięcej "twórczości";).
Chyba nieco zmienię  profil bloga na bardziej uniwersalny, zawierający wszystko co się dzieje w światku a dla mnie jest interesujące, pożujemy-zobaczymy ;)

Wimmer się irytuje swoją obecnością więc zastepuję Go, Profesorem Szymonem Ozimkiem, który postanowił edukować kolejne pokolenia astrofotografów:


Poza tym, zastanawiam się, komu tym razem Marek Substyk umył lustro, że znalazł się w takiej mało komfortowej sytuacji (zero mojej ingerencji w zdjęcie)...


...i czy w organizowanym na astropolis plebiscycie astronomicznym, wystartuje rodzący się w bólach w Krakowie, najlepszy na Ziemi i okolicach setup astrofotograficzny...
...i ostatnia rzecz, jaka mnie zastanawia przy okazji obecnego czasu zadumy...czy ktoś zauważył obecność Roberta Bodzonia na mojej mapie nieba...;)


piątek, 14 września 2012

X zlot Astropolis - Warsztaty

Rozpoczął się X zlot Astropolis. Na wejściu, z dobrej strony pokazał się MC Wimmer, który w rytmach hip-hopu zachęcał młodych adeptów do rozwijania swej pasji...
Podobno poszło Mu śpiewająco ;)

sobota, 8 września 2012

Mapa-rody Nieba - KONIEC


Jak obiecałem wczoraj. Coś, co tworzyłem w wolnym czasie przez ostatnie 5 tygodni, z czego jedną całą noc zajęło mi poskładanie "gołej" mapy" z 24 elementów.
W tym miejscu dziękuję Panu Piotrowi Brychowi za zainteresowanie i chęć stworzenia odpowiedniego tła. Mimo, że w końcu nie skorzystałem, dziękuję :)

Tło to mapka obrotowa znaleziona na pewnej szwajcarskiej stronie, przedstawia widok nieba dla 65* szerokości geograficznej północnej. W zamyśle miało być znacznie mniej (widok nieba dla połowy stycznia w naszym kraju, ok 30 gwiazdozbiorów), ale apetyt wzrasta w miarę jedzenia i skończyło się jak skończyło i gwiazdozbiorów jest 52.

A co w nich? Współczesna polska-astro-mitologia, czyli coś co ten mój grajdołek głównie zawiera. Bogowie, boginie, herosi, zjawiska, magiczne narzędzia, itp...;)
Dwóch postaci, które chciałem, ostatecznie nie ma, jeden gwiazdozbiór przerzuciłem w całkiem inne miejsce, jeden nieco przesunąłem w trakcie...

Nie będę ukrywał, że jest tam sporo analogii, jedne mniej ukryte, inne bardziej. PTMA na uboczu mapy, Mira Ceti wyznaczająca nogę Krzysztofa Kidy, gwiazdozbiór Szymka w miejscu niesamowicie bogatym w DS'y...sporo się tego nazbierało...
Aaaa, bym zapomniał. Jeden z gwiazdozbiorów nie jest mojego autorstwa ;)

Mapki poniżej to resize, na tyle duży, żeby można było zobaczyć wszystkie szczegóły (oryginał  ma rozmiar 4833 x 4147 px). Wersje z podpisami i bez.
 
Pełny rozmiar:  KLIK

Pełny rozmiar: KLIK

piątek, 7 września 2012

Mapa-rody Nieba v.27

Ostatni wpis z serii. Kolejnym będzie pełna mapa z 52 gwiazdozbiorami (w tym 11 niepublikowanymi wcześniej).

Forumastronomiczne.pl


 Astropolis


Krzysztof_K (Kida)



poniedziałek, 3 września 2012

Mapa-rody Nieba v.24

Dziś reprezentant astrofotografii "deesowej". Człowiek, który "ustrzelił" niejeden obiekt, znalazł się w miejscu gdzie jest ich pod dostatkiem ;)

Szymon Ozimek


sobota, 1 września 2012

AstroParodnik v.2

Nigdy nie planowałem drugiej części, ale właśnie ukazał się nowy tutorial tego samego autorstwa.
Chcesz sobie artystycznie zniszczyć lustro?
Główne narzędzie zbrodni - chusteczki!
Dla zwiększenia pewności, że zbrodnia się powiedzie, lustro można umieścić na trawniku, gdzie każdy ruch człowieka może umieścić kurz, fragmenty trawy, itp, na lustrze, jak się powiedzie to z odsieczą przyleci nawet jakiś owad...



Masz dość astronomii, chcesz skończyć ze swoim lustrem?
Enjoy! 

Aha, 
Janusz Płeszka zawsze pisał o użyciu tylko jednej kropli płynu do mycia naczyń bo to jednak agresywna chemia...

Aha2,
Zastanawiam się nad założeniem biznesu zajmującego się hurtowym myciem luster. Wystarczy Fairy i dalej jak w tej reklamie:


EDIT 02/09
http://www.astrocd.pl/forum/viewtopic.php?p=54581#p54581 
Pan Marek chyba nie zdaje sobie sprawy, że nikt oprócz Niego nie posiada tajemniczego materiału o nazwie "mikrofibia" (tutaj nawet google wymięka ale to raczej nie literówka bo powtarza się 2 razy w tekście...a jednak nie, zedytowane - nie ma za co panie Marku;) oraz, że główne lustro obserwatorium Palomar ma wymieniane powłoki najrzadziej co dwa lata...

Post zawiera lokowanie produktu ;)

Mapa-rody Nieba v.23

Dziś...sklepowo :)






niedziela, 26 sierpnia 2012

Hero!

Muszę przerwać publikację mojej mapki żeby nawiązać do kwietniowych wydarzeń związanych z wizytą Janusza Wilanda w Szwecji.
http://astroparody.blogspot.co.uk/2012/04/piranjawilll.html

Jak się okazuje miejscowa ludność była zachwycona wizytą polskiego astronoma-amatora, który jak widać jest bardzo ceniony za granicą. Więcej w szokującym materiale:

http://www.tackfilm2.se/?id=1346073812891ID831

P.S. Dziękuję mojemu korespondentowi zza granicy ;)

środa, 22 sierpnia 2012

Mapa-rody Nieba v.21

Na dziś dwa duże, zasłużone dla polskiej miłośniczej astronomii fora oraz jeden lokalny portal społecznościowy o zabarwieniu astronomicznym :)

Astro4u


 Astronomia.pl


AstroCD